(ಥ_ಥ) Bad News For Me (ಥ_ಥ)

Hai semua. Tiba-tiba saya gatal tangan pulak nak update blog. Muehehe. Hm, entry kali ini saya nak story kat you all tentang ''Bad Nows For Me''. Huh. For me this is really-really bad news. GRR, rasa nak terjun KLCC jee. Tapi tak boleh la. Belum bertaubat lagi T.T. Hm, entry ni cuma nak kongsi sedikit perasaan sedih dan kecewa yang sedang menguasai diri. Huhu.
Firstly, i want to say SORRY, SORRY and SORRY to Rashidah Rosdan (my best friend). Sorry tau Rashidah Rosdan. Saya takut awak KECIL HATI baca entry ini. I'm sorry key? T.T
Okay, i'll start my entry here.

Bila sebut je 'Cuti Sekolah', apa perasaan awak? Happy? Sedih? Nak lompat-lompat? Hm, setiap prang mempunyai persepsi yang berbeza. Bagi saya, cuti sekolah ialah saat-saat yang paling menyedihkan. What? I'm weird? Memang pun. Nak tahu kenapa? Hm, Okay. Saya cerita sekarang. 
Bila cuti sekolah, kita mana boleh jumpa kawan-kawan kita. Hm. bagi saya kawan laa tempat saya mengadu segala-galanya, tempat berkongsi kegembiraan dan macam-macam lagi. Dah faham kan? Okay, GOOD.
Okay, the story begains here. Hurr, baru nak mula? Yela, banyak sangat merepek. Muehehe -,-''
Okay, nak cerita ni . Dah ready belum? Dah? Okay, Good :).
Pada suatu hari, saya dengan Ikhwan tengah webcam. Lepastu, timbul idea untuk Hang Out. Kitorang dengan excitednyee pilih tarikh dah hari yang sesuai. Pilih, pilih dan pilih. Finally, kitorang jumpa jugak tarikh yang best dan sesuai. Kitorang pilih 19/12 sebab 18/12 Rashidah Rosdan (Deqda) balik dari KL.
Cuti sekolah ni, Deqda stay KL dengan makcik dia :)
Dia kata, Mak dia nak ambik dia hari Sabtu ni (17/12). Dari minggu lepas kitorang dok mengira hari jee. Pangkah kelendar lah ape lah. See? Betapa excitednye kitaorang :D

Pada suatu pagi yang indah, seperti biasa saya post dekat wall Deqda dengan hati yang gembira kerana tinggal lagi DUA hari nak jumpa.
Tiba-tiba dia kata ........ Nak tahu baca sendiri.
Klik untuk nampak lebih jelas. Okay? Good:)
Bila dia kata ''i have bad news for u''. Saya dah rasa lain macam. 
Hati berbisik ''Jangan kau tak jadi pergi dah la Deqda''. Sama seperti mana yang saya taip di atas.
Ternyata, tekaanku TEPAT sekali. Hati saya pada masa itu hanya Tuhan yang tahu.
Nak tahu sebab apa saya rasa kecewa? Sebab saya dengan Deqda dah rancang awal-awal dah.
Nak tengok cerita apa. Nak tunggu bas dekat mana. Nak pakai baju apa. Nak pakai baju warna apa.
Nak beli apa. Naik bas macam mana. Dah plan nak peluk-2 bila jumpa nanti, Dah plan nak pergi Kbox, and everything ;)
Semua dah rancang dari awal dah. Tapi tiba-tiba cancelled pulak. Lepastu, saya IM kawan saya lagi satu yang dah plan nak ikut sama. Saya bagitahu dia, Deqda tak dapat pergi Isnin ni. Kau nak pergi tak? Dia kata ''Kalau Deqda takde , malaslah!''. And me, Err , Okay *Hentak kaki :(
Hm, tapi takpe Deqda. Aku faham apa masalah kau sayang :)
Hm, nak tahu apa masalah dia? Eh, nak aje:D

Hm, Dia dapat emergency call dari Mak dia. Mak dia kata takboleh ambik dia hari Sabtu ni. Mak dia kena kerja. Cuma boleh ambik dia minggu depan. Dia kata dia menangis time tu jugak. Time tu dekat kedai makan. Dia dah tak kira dah orang nak kata apa. Huurr, Soo poor :( Then , kitorang pun IM , IM , IM *sambil nangis-nangis. Muehehe. Mesti laa sedih. Saya rindu Deqda soo much. Naaak sangat jumpa dia. Dah sebulan lebih kot tak jumpa. Hurr, miss you gila-gila Deqda.
Oh God. I'm really-really miss this moment. Can You repeat it back? *Impossible T.T
Honestly, mula-mula dapat tahu berita ni, saya seolah-olah tak dapat terima kenyataan.
At last, saya terima jugak kenyataan. Hm, saya sebagai seorang kawan, sepatutnya FAHAM keadaan kawan saya. Bukannya semakin memburukkan keadaan.*Sorry pasal tadi Deqda.
Hm, dia kata dia nak balik sendiri naik bas masa nak ambik result nanti. Tapi saya kata, jangan. Bahaya.
Dah la dia tu perempuan. Under 18 tu. Huhu. Dari KL sampai BP naik bas sorang-sorang. Huu, BAHAYAA!
Dia kata takpe. Aku sanggup. Untuk jumpa korang. Aku beranikan diri. Bila baca ayat dia tu, saya rasaa SEEDDIIH saangaaat. Kesian kau Deqda. Aku betul-betul respect pengorbanan kau Deqda. 
I'm really-really proud of you. And dia jugak cipta janji. Dia kata ''Aku JANJI, bila aku balik Batu Pahat nanti, aku akan jumpa kau. Aku JANJI!''. Bila dia kata cenggituu, saya terus menangis bagai nak gila. Menangis bukan sebab apa. Menangis sebab TERHARU. Demi seorang kawan, dia sanggup buat ni semua.
THANK YOU Deqda! 
Saya hanya mampu menangis, menangis dan menangis ='(

Hm, LASTLY, rancangan kami semua untuk Hang Out pada 19/12 telahpun dibatalkan atas sebab yang telahpun dinyatakan dengan panjang lebar di atas. Hmm, Deqda, aku BUKAN nak salah kan kau tau. Cuma, kitorang rindu kau. Kitorang nak jumpa kau sangat-sangat. Buat apa pergi kalau tak dapat jumpa orang yang sentiasa disebut-sebut. Kan? Betul tak? Sorry lagi sekali sayang. 
 Hm, takpe. Aku akan tunggu kau balik. Jika Allah izinkan, InsyaAllah kita akan dipertemukan.
Jangan sedih, jangan stress, jangan frust. Semua JANGAN. 
Yelah, tak semua yang kita rancang akan jadi kenyataan kan? Kita hanya mampu merancang. Hanya Tuhan yang menentukan segala-galanya. 
Nampaknya, sampai disini sahaja entry kali ini. Sekali lagi saya memohon maaf dari Rashidah Rosdan. Jangan ambil hati Okay? Nak bagitahu, aku betul-betul sayang and rindukan kau! Jangan lupa aku Key?
Thanks for everything! Pasal tak jadi nak hangout tu, kau jangan sedih. Lain kali kan ada? Kan, Kan, Kan?
Hm, SUMPAH tak sabar nak jumpa kau! Huhu.
Okay, i'll end up all here. Thank You for reading my Cerita-Cerita Okay? Keep Following and Keep Waiting for the another AWESOME story. *Awesome ke? Muehehehe.
Okay, That's All. Thank you.
Sayyuuu hati bila tengok gambar ni. RINDU kau SAYANG T.T. Boleh jadi gila aku. 
Deqda, jangan nangis tau. Kesat air mata tu. Okay? Good. Sayang awak:( 
Okay, Bhaii. Assalamualaikum.






(✿◠‿◠)SUKA tak? Kalau suka LIKE lah. THANK YOU. Sayang READERS blog saya(✿◠‿◠)

No comments:

Post a Comment

Ehem-Ehem. Dah baca tu jangan buat-buat lupa.
Meh ringan-ringankan tangan untuk KOMEN :)

Copyright@Segala Yang Tercatat Diatas Semuanya Hak Milik Siti Humairah